روابط عمومی

روابط عمومی هر سازمان مجموعه اقدامات و کوششهای حساب‌شده‌ای است که مدیریت آن سازمان برای تصویر کردن چهره‌ای مثبت از سازمان در میان گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می‌دهد. روابط عمومی کار روبه‌رو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می دهد که به منافع مشترکشان مربوط است. کار با رسانه ها، ارتباطات بحران اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه است. تقریباً هر سازمانی که با افکار عمومی سر و کار دارد و نیازمند تصویر روشنی از خود نزد آن است.

تحولات ناشی از پیشرفت فن آوری اطلاعات و ارتباطات، مفهوم بسیاری از پدیده ها از جمله «روابط عمومی» را دستخوش دگرگونی کرده است. تاثیر پذیری از فناوری های نوین ارتباطی، دوره جدیدی را در تاریخ روابط عمومی ایجاد کرده و بستر شکل گیری «روابط عمومی الکترونیک» را فراهم کرده است.

روابط عمومی به دلایل مختلف باید گام به گام و در عین حال با سرعتی قابل قبول، روش های سنتی را کنار بگذارند و با استفاده از ابزار الکترونیک، وظایف خود را انجام دهند یا تلفیقی از روابط عمومی سنتی و الکترونیک را به کار گیرند؛ چرا که مخاطب امروز با مخاطب دیرور متفاوت است. مخاطب امروزی، خود به دنبال اطلاعات می روند و منتظر دریافت اطلاعات از دیگران نمی مانند. 


دانشگاه آزاد اسلامی مرند  خبرگزاری آنا  روزنامه فرهیختگان
آرشیو اخبار  کانال تلگرامی
شماره های تماس دانشگاه  انتقادات و پیشنهادات  فعالیت های روابط عمومی
آلبوم عکس  ارتباط با ریاست ارتباط با روابط عمومی






کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه آزاداسلامی واحد مرند می باشد. .